افزایش و تداوم فشارها بر فعالین دانشجویی در اردبیل

چهارشنبه نهم خرداد 1386

روند برخوردها و اعمال فشار در دانشگاههای اردبیل روز به روز افزایش پیدا می کند.بازداشت‌‏هاي موقت دانشجويان و وضعيت نگهداري آنها به شكل نگران‌‏كننده‌‏اي تداوم دارد.

در سالگرد اعتراضات خرداد ۱۳۸۵ آذربایجان و در پی افزایش کنترل و فشار ارگان های اطلاعاتی و امنیتی دهها فعال دانشجویی در اردبیل بازداشت و تحت فشارهای غیرانسانی و شکنجه قرار گرفته اند. چندین تن به اداره کل اطلاعات و اداره حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی احضار و تهدید شده اند که حق برگزاری یا شرکت در هیچ برنامه ای را ندارند. همچنين مراجعه نیروهای امنيتی برای دستگيری دهها فعال دانشجویی دیگر در نتيجه عدم حضور آنها در منزل بي نتيجه مانده است.

در آستانه 1 خرداد و بعد از آن ماموران اطلاعاتی و امنیتی اردبیل با حمله به منازل چند تن از فعالین دانشجویی اقدام به بازداشت آنها کرده است. بنا به گزارشات رسیده اردشیر کریمی خیاوی, شاعر, قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل, صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه دانشجویی خزر – رامین جهانی مسئول کمیته سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل - عادل لطفی مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل بطور غیر قانونی بازداشت, هتك حرمت و به شدت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته اند. مامورین به هنگام مراجعه هیچ حکمی را ارائه نداده اند. اهالی خانه به شدت مورد توهین واقع شدند. ماموران پس از تفتیش و بازرسی خانه کتابها و کامپیوتر شخصی آنها را با خود بردند.

همچنین مسئولان دانشگاه نیز با روشهای مختلف سعی در اعمال فشار و محدودیت ها برای فعالین دانشجویی در این شهررا دارند. کمیته انظباطی به دلایل واهی به محکومیتهاي درج در برونده دست می زند.

اکثر فعالان را به بهانه هاي مختلف تحت فشار قرار داده و به آنها گفته می شود در اين مدت مراقب حرکات خود باشند.

طی ماههای اخیر ماموران اداره اطلاعات اردبیل به شکلی غیر محسوس با حضور در محوطه دانشگاههای اردبیل علی الخصوص دانشگاه آزاد اردبیل، فعالین دانشجویی این شهر را تحت نظر قرار می دادند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed