عباس لیسانی: در صورت تداوم فشارها دست به اعتصاب غذا خواهم زد

آقای لیسانی برای یک ماه ممنوع الملاقات می باشند!

دوشنبه بیست و هشتم خرداد 1386

بنا بر گزارشات رسیده از زندان اردبیل موج جدید فشار ها علیه زندانیان سیاسی آذربایجان همچنان ادامه دارد.و هر روز به نوعی علیه آنها به اجرا گذاشته می شود.منابع موثق از زندان خبر می دهند که آقای عباس لیسانی زنداني سياسي که در زندان اردبيل به سر مي برد در ماه هاي گذشته تحت شديدترين فشارها و آزار و اذيت قرار گرفته است.گزارشهای دریافتی از فرستادن وقت و بی وقت لسانی به سلول انفرادی حکایت دارددر روز های اخیر تهدیدات علیه زندانیان سیاسی زندان اردبیل از طرف مسئولین زندان بخصوص انزابی رئیس زندان اردبیل و محبوبی رئیس حفاظت زندان اردبیل شدت یافته است .اکثر زندانیان سیاسی در اثر شکنجه های که علیه آنها بکار گرفته شده دچار ناراحتی های جسمی هستند.

آقای عباس لسانی دیروز شنبه ۲۶ خرداد۸۶ طی تماس کوتاه تلفنی با خانه اش اعلام کرده است که دائم از سوی مسئولان زندان و نهادهای امنیتی تحت فشارهای روحی و فیزیکی قرار دارد و درصورت تداوم فشارها و در اعتراض به زندانی بودن در میان معتادان و زندانیان جنایی خطر ناک دست به اعتصاب غذا خواهم زد.

خانم " رقیه محمد علیزاده" همسر آقای لیسانی در گفتگو با خبرنگار ساوالان سسی افزود : آقای لیسانی از ماههای گذشته در زندان تحت شكنجه هاي شديد جسمي و روحي قرار گرفته اند.

وی را همراه معتادین و اشرار نگهداری می کنند.این در حالی است که حبس زندانیان سیاسی- عقیدتی در میان زندانیان جنائی موجب خطر جدی به جان آنان میباشد. او همچنین افزود دو هفته است که امکان ملاقات به ما نمی دهند. دیروز مسئولان زندان اردبیل اعلام داشته اند که آقای لیسانی برای یک ماه ممنوع الملاقات می باشند! "خانواده این زندانی سیاسی نیز همواره تحت فشارهای دستگاه های امنیتی و اطاعاتی قرار دارند. آنها همسر لسانی را تحت فشار قرار می دهند تا از دادن مصاحبه ها با رسانه ها امتناع کرده و وضعیت همسرشان را در اختیار مدافعان و مراکز حقوق بشری قرار ندهند.در غیر اینصورت آنها را نیز بازداشت خواهند کرد

فعالان حقوق بشری آذربایجانی از سازمان های مدافع حقوق بشر می خواهد که رفتار غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی را محکوم نماید

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed