بازداشت مهدی محمد پور و انتقال وي به مکان نامعلوم

یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1386

مهدی محمد پور فعال آذربایجانی میباشد که از روز(21 اردیهشت 1386) 11مای2007 بازداشت شده است. در موقع بازداشت ماموران ماشین شخصی وی را نیز توقیف کرده اند.

محمد پور توسط نیروهای امنیتی بدون اخطار و ارائه حکم جلب دستگیر شده است و هم اکنون به مکان نامعلومی انتقال یافته است تا کنون اجازه برقراری هیچگونه تماسی با وکیل و خانواده اش را نداشته است ماموران اطلاعات از دادن اطلاعات به خانواده او امتناع میکنند.

بازجويان امنيتي در تلاش هستند تا با اعمال زور و فشار، شکنجه و تحميل محدوديتها ازاین طریق بتوانند اعتراف های را از آنها بگیرند.

بر اساس احضارات خانواده وی محمد پور24 ساعت بعد از بازداشت دست به اعتصاب غذا زده چرا که او قبلا" به والدین و دوستان خود خاطر نشان کرده بود که در صورت دستگیری اگر تا 24 ساعت اولیه مرا برای تفهیم اتهام پیش قاضی نبرند دست به اعتصاب غذا خواهم زد .

تابحال به طور مشخص اطلاعي از اتهام او در دست نيست و وضعيت حقوقي او نيز نامشخص است بازجويي ها بدون حضور وكيل و حق دسترسي به وكيل انتخابي در جريان است

از سوی دیگر وزارت اطلاعات اردبیل نیز تهدیدها و فشار ها را بر خانواده این فعال آذربایجانی افزوده و به آنها مکرر گفته میشود تا وضعیت فرزندانشان را را در اختیار رسانه ها و فعالین حقوق بشری قرار ندهند در غیر اینصورت آنها را نیز بازداشت خواهند کرد.
وی در اعتراضات خرداد ماه آذربایجان نیز بازداشت و مدت دو ماه در بازداشت موقت بود که به قرار وثیه و كفالت آزاد شدند.

مهدی محمد پور خواهر زاده عباس لسانی فعال سر شناس آذربایجانی میباشد.خانواده این فعال سیاسی به شدت نگران سلامتی او هستند.

از کلیه سازمان های حقوق بشری انتضار می رود وضعیت این فعال آذربایجانی را پیگیری نمایند

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed