اخراج داوود خداکرمی، فعال دانشجویی ترک و دبیر جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

دوشنبه 19 آذر ماه سال 1386

دانشگاه زنجان حکم به اخراج داوود خداکرمی دانشجوی ریاضی این دانشگاه و فعال دانشجویی آذربایجان به دلیل فعالیتهای هویت طلبانه داد.

دانشگاه زنجان ٬داوود خداکرمی دبیر جمعیت اسلامی این دانشگاه وفعال دانشجویی ترک رابه دلیل فعالیتهای هویت طلبی ترکی وبا بهانه های واهی از این دانشگاه اخراج کرد.

خداکرمی دبیری جمعیت اسلامی دانشجویان ومدیر مسئولی نشریه دانشجویی آچیق سؤز را بر عهده داشت وبا چند نشریه هویت طلب ترکی از جمله قیزیل اوزن٬زنگان سؤزلری٬آراز سسی همکاری داشت. همچنین وی در اعتراضات دانشجویی دانشگاههای استان زنجان بر علیه توهین روزنامه ایران در خرداد۱۳۸۵ نقش عمده ای داشت.

دانشگاه زنجان چند ماه پیش تمامی این نشریات را به صورت فله ای توقیف ودر عملی خارج از قانون وبدون اطلاع هیات نظارت مرکزی وزارت علوم اقدام به پلمپ دفتر جمعیت اسلامی دانشجویان که یک تشکل دانشجویی ترکی محسوب می شد نمود.

این نخستین باری نیست که دستگاههای امنیتی با مسئله هویت طلبی در این دانشگاه برخورد می کنندودستگیری و صدور حکم یکسال زندان برای رضا عباسی عضو هیات موسس جمعیت اسلامی وبازداشت سعید نعیمی عضو هیات موسس جمعیت اسلامی ودستگیری یاشارحکاک پور وریحانه پورغنی از اعضای شورای مرکزی این تشکل و دستگیری چندین تن از اعضای این تشکل در جشن روزجهانی زبان مادری در سبزه میدان زنجان نمونه هایی از برخورد وزارت اطلاعات با مسئله هویت طلبی ترکی در این دانشگاه به شمار می روندکه نشان از عدم تحمل دستگاههای امنیتی در برابر خواستهای مدنی دانشجویان ترک دارد.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed