گزارشي نگران کننده از وضعيت دستگير شدگان در تبريز

هنوز عده زيادي از فعالان سياسي و معترضين روز اول خرداد در تبريز زنداني هستند.

جمعه بیست و پنجم خرداد 1386

سليمان شباني، فرزند حسين، 24 ساله ساکن محله باغميشه تبريز (شيت 4، آپارتمانهاي ايرداک، بلوکC ،پلاک 31) که در تجمع 1 خرداد تبريز در چهاراه منصور دستگير شده و هم اکنون در زير شکنجه بسر مي برد.

بنا به گزارشات موثق يکي از دوستان وي در مورخه 24/3/86 در ساعت 2:30 بامداد وي را به طور اتفاقي در بيمارستان امام خميني(ره) ملاقات کرده بود او که تحت نظر ماموران اطلاعاتي بوده در اثر شکنجه و ضرب و شتم شديد مجروح بوده و به همين دليل به اين بيمارستان منتقل شده بود. طبق مشاهدات شاهد عيني سياهي و کبوديهايي که بر اثر شکنجه هاي شديد در شکنجه گاه اطلاعات در بدن وي بود او را به بخش MRI بيمارستان انتقال داده بودند که در هنگام عکس برداري تمام بدن وي رويت شده است.
طبق اطلاعاتي که از خانواده وي بدست آورده ايم آنها از بدن شکنجه شده وي عکس برداري کرده اند که آنها را در صورت امکان ارسال خواهيم کرد.

در حال حاضر سليمان شباني در وضعيت وخيمي در بيمارستان بسر مي برد و تحت مراقبت شديد مامورين امنيتي مي باشند و امکان ملاقات حتي براي خانواده وي ممکن نيست .خانه آنها نيز تحت کنترل مي باشد و هرگونه رفت و آمد اعضاي خانواده شباني ممکن نيست .از سوی دیگر، وزارت اطلاعات تهدید ها و فشار ها را بر خانواده این فعال آذربایجانی افزوده است و به آنها مکرر گفته می شود که وضعیت سليمان شباني را در اختیار رسانه ها و فعالین حقوق بشری قرار ندهند در غیر اینصورت آنها را بازداشت خواهند کرد.

هنوز عده زيادي از فعالان سياسي و معترضين روز اول خرداد در تبريز زنداني هستند. علي شادي (۳۸ ساله)، کمال اشرافي(۵۳ ساله)، وحيد عبدلي(۱۸ ساله)، ابراهيم فرج زاده، جواد سلماني، فرخ هاشم زاده، حسين نصيري، نورالله حسينيان، حسين رستمي، ستار محمدي و ابوالفضل نصيري جزء فعاليني هستند که در زندان تبريز به سر مي برند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed