دعوت به اعتراضات روز جهانی زبان مادری، پنجشنبه دوم اسفند

شنبه ۲۷ بهمن ۱٣٨۶ - ۱۶ فوريه ۲۰۰٨

اورمونیوز:
براساس گزارشهای رسیده از شهرهای مختلف آذربایجان فعالین سیاسی در این شهرها برای برگزاری اعتراضات خیابانی روز دوم اسفند (روز جهانی زبان مادری) آماده می کنند. طبق اخبار رسیده از شهرهایی مانند زنجان، تبریز، مشکین شهر (خیاو) CD و اعلامیه های گوناگونی در این مورد پخش شده است.

در شهر اورمیه نیز از چند روز پیش بر فعالیتهای تبلیغی افزوده شده و فعالین حرکت ملی آذربایجان در اورمیه با پخش هزاران برگ اعلامیه در منازل ضمن تبریک روز جهانی زبان مادری مردم را برای پیوستن به اعتراضات فراخوانده اند. در این اعلامیه از مردم اورمیه خواسته شده است روز دوم اسفند با حضور در تقاطع عطایی- امام و با حرکت در مسیر خیابان امام در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به تحصن اعتراضی اقدام کنند.

لازم به ذکر است که در دوم اسفند ۱۳۸۵ اعتراضات بسیار گسترده ای در شهرهای تبریز٬ نقده (سولدوز)٬ اورمیه٬ زنجان٬ قوشاچای (میاندوآب)٬ اردبیل٬ قم٬ شبستر٬ خوی٬ مشکین شهر(خیاو) و ... صورت گرفت. در نتیجه این اعتراضات دست کم دویست نفر در شهرهای مختلف آذربایجان بازداشت و در محاکم قضایی به حبس، شلاق، جزای نقدی و ممنوعیت قلم محکوم شدند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed