در آستانه روز جهانی زبان مادری: آغاز بازداشتها در ارومیه

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱٣٨۶ - ۱٨ فوريه ۲۰۰٨

اورمونیوز: در آستانه روز جهانی زبان مادری (دوم اسفند) دست کم چهار نفر در شهر اورمیه توسط نیروهای اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات واقع در شهرچای اورمیه منتقل شده اند. اسامی بازداشت شدگان هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار اورمونیوز٬ در روزهای اخیر٬ مأموران نیروی انتظامی و لباس شخصی در ساعات بعد از ظهر و در حوالی پنجراه٬ ایالت و خیابانهای امام٬ عطایی و خیام اورمیه حضور وسیعی داشته اند.

همچنین بنا به اخبار رسیده از شهر مختلف آذربایجان٬ اعلامیه های فراخوان برای تظاهرات آرام در دوم اسفند٬ از سوی فعالین ملی آذربایجان در سطح شهرها به صورت گسترده ای پخش می شود.

گزارش های موثق از شهر های مختلف حکایت از آن دارد که مقامات سیاسی و امنیتی دستورات ویژه ای را برای مقابله نیروی انتظامی، نیروی ضد شورش، نیروی بسیج مقاومت و اداره اطلاعات با تظاهرات احتمالی مردم آذربایجان در روز ۲ اسفند صادر کرده اند. بنابر این گزارشها شورای تامین استان در ادارات استانداری های آذربایجان شرقی و آذربایجانغربی تشکیل یافته٬ و دستور آماده باش کامل برای نیروهای انتظامی و امنیتی روز ۲۸ بهمن تا ۹ اسفند ماه داده شده است.

لازم به ذکر است که در دوم اسفند ۱۳۸۵ اعتراضات بسیار گسترده ای در شهرهای تبریز٬ نقده (سولدوز)٬ اورمیه٬ زنجان٬ قوشاچای (میاندوآب)٬ اردبیل٬ قم٬ شبستر٬ خوی٬ مشکین شهر(خیاو) و ... صورت گرفت. در نتیجه این اعتراضات دست کم دویست نفر در شهرهای مختلف آذربایجان بازداشت و در محاکم قضایی به حبس، شلاق، جزای نقدی و ممنوعیت قلم محکوم شدند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed