وضعیت نامعلوم مهندس عبداله عباسی جوان و حسین حسینی دو فعال مدنی آذربایجانی در زندان اوین

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱٣٨۷ - ۱۰ دسامبر ۲۰۰٨

ساوالان سسی: دو فعال مدنی آذربایجانی آقایان مهندس عبداله عباسي جوان، استاد دانشگاه شهيد رجايي تهران و حسين حسيني، دبير اسبق انجمن اسلامي آموزشکده رازي شهر اردبيل که درجریان مراسم سالگرد شهادت ستارخان در شاه عبدالعظیم تهران بازداشت شده بودند، همچنان در وضعیت نامعلومی در حبس بسر می برد.

علیرغم گذشت سه هفته از بازداشت نامبردگان، در این مدت به جز بک تماس کوتاه تلفنی هیچ تماسی و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشته اند.به گفته خانواده ابن دو فعال مدنی بدنبال بازداشت این افراد در مراجعات مکرری که به زندان اوين و دادگاه انقلاب تهران داشته اند مسئولين امر منکر حضور اين افراد در بازداشت شده بودند اما آنها روز یکشنبه ۳ آذر( ۲۳ نوامبر) در يک تماس کوتاه تلفني با منزل از نگهداری خود در سلول انفرادي بند ۲۰۹ زندان اوين خبر داده اند.از آنجا که مسئولین ذی ربط از دادن هر گونه اطلاعات در مورد آنها به خانواده ها خودداری می کنند هنوز از موارد اتهامی و علت بازداشت ها نیز اطلاع دقیقی در دست نیست. خانواده این فعالین احتمال زیاد میدهند که آنها در معرض شکنجه يا ساير انواع بد رفتاري باشند.

در این میان ماموران وزارت اطلاعات در طی یک تماس تلفنی با یدالله عباسی جوان برادر مهندس عبدالله عباسی جوان وی را از پیگیری وضعیت برادرش از طریق دادگاه انقلاب برحذر داشتند و به وی گفتند که پيگيري وضعيت عبداله از طرف دوستان و آشنايان او منجر به افزايش ایام بازداشت او خواهد گشت.

مهندس عباسي جوان سال گذشته نيز ( ۲۷ مرداد ۸۶ ) در منزل مسکوني خود در تهران دستگير و مدت ۱۳۰روز در بند ۲۰۹ در بازداشت به سر برد، او پس از آزادی اعلام داشت که در این مدت حبس در معرض شکنجه جسمی و روحی بوده است. وي سپس از سوي شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به يكسال حبس تعليقي برای ۵ سال محکوم شد.حسین حسینی، خواهرزاده این فعال مدنی آذربایجانی نیز سابقه بازداشت و بازجویی توسط نيروهاي امنیتی را دارد او در ابتدای تیر ماه امسال، به مدت یکماه در بازداشتگاههای اداره اطلاعات نقده(سولدوز) و اردبیل در بازداشت بود، که به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی آزاد گشت.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed