حکم دو سال زندان برای یک فعال آذربایجانی در تبریز

سه شنبه ۱٣ اسفند ۱٣٨۷ - ٣ مارس ۲۰۰۹

ساوالان سسی : دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانشرقی ایرج حسنی از فعالین آذربایجانی در تبریز را بدون حضور وی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم نمود.

ایرج حسنی در سالگرد اعتراضات مردمی بر علیه روزنامه ایران در خرداد ماه ۱۳۸۷ در تبریز بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

پیش از این شعبه ۱۱۰ دادگاه جزائی تبریز به ریاست قاضی پور قربان این فعال آذربایجانی را به اتهام اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری و تحمل سی ضربه شلاق محکوم نموده بود اما به گفته خانواده حسنی مامورین اجرای احکام دادسرای تبریز روز یکشنبه ۱۱ /۱۲/ ۱٣٨۷ ٬ با در دست داشتن حکم جلب به منزل پدری حسنی مراجعه و وی را با خود به شعبه سوم اجرای حکام بردند.مامورین پس از انجام انگشت نگاری ٬ حکم جدید مبنی بر افزایش حکم اولیه به دو سال زندان را به صورت شفاهی به وی ابلاغ و وی را آزاد نموده اند.

صدور این احکام در حالی صورت می گیرد که اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی هرگونه تجمعی را به شرطی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد دانسته است اما شرکت کنندگان در تجمع سالگرد اعتراضات مردمی بر علیه روزنامه ایران به حبسهای طولانی مدت محکوم می گردند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed