سعید موغانلی محمدی، شاعر و روزنامه نگار جهت گذراندن دوران محکومیت اش راهی زندان تبریز شد

۲۰۱۲ شنبه ۱۰ تير ۱٣۹۱ - ٣۰ ژوئن

 ساوالان سسی: سعید محمدی موغانلی شاعر و روزنامه نگار روز سه شنبه ۶ ام تير ۱٣۹۱جهت گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت.

موغانلی هجدهم خردادماه سال گذشته بازداشت و پس از 110 روز بازداشت موقت سوم مهرماه همان سال با تودیع وثیقه پانصد میلیون ریالی از زندان مرکزی شهر تبریز آزاد شده بود. وی طی این مدت در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی شهر تبریز تحت بازجویی و فشارهای جسمی و روحی قرار داشته است.

این شاعر تورک به اتهامهای تبلیغ علیه نظام با سرودن شعر مخالف نظام و گذاشتن آن در ویلاگ و چاپ آن در یک نشریه غیر قانونی و مصاحبه با رسانه ها ی بیگانه و بیان وضعیت زندانیان امنیتی و... مورد محاکمه قرار گرفته و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دی ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی حکم صادره را تایید کرد.

آقای محمدی پیش از این نیز در ارتباط با فعالیت های مدنی اش چندین بار سابقه بازداشت و زندان را داشته است. سعید محمدی موغانلی سردبیر نشریات «یاشماق»، «یارپاق»، سردبیر بخش ادبی ماهنامه توقیف شده «دیلماج» و نویسنده مجلات و روزنامه های آذربایجانی دیگر مانند نشریه «آذری»، «آفتاب آذربایجان» و ... می باشد.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed