سلامتی زندانیان اعتصاب کننده خوب نیست

به گزارش منابع حقوق بشری محلی، نگرانیها در خصوص وضعیت سلامتی زندانیان ترک اعتصاب کننده در زندان مرکزی تبریز و زندان اوین تهران آیت مهر علی بیگلو (یوروش) و بهنام شیخی افزایش است.
براساس همین گزارشات، سلامتی بهنام شیخی فعال مدنی ترک اهل تهران که برای بیش از دو هفته است که در اعتصاب غذا بسر می برد نامطلوب می باشد.
شیخی که در مراسمی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در اسفند ماه امسال بازداشت شده است اعتصاب خود را در اعتراض به حبس و روند دادرسی اش اعلام کرده است.
بهنام شیخی در سالهای گذشته نیز بخاطر شرکت در اعتراضات دریاچه اورمیه بازداشت و محاکمه شده بود.
از سویی دیگر بنا به گزارش سایت یئنی گاموح وضعیت سلامتی یوروش مهرعلی بیگلو عضو شورای مرکزی این تشکیلات که از سه هفته پیش اعتصاب غذا کرده است نگران کننده می باشد.
یئنی گاموح با استناد به خانواده مهرعلی بیگو می نویسد: "خانواده مهرعلی بیگلو دیروز ١٦ اردیبهشت با او در زندان تبریز ملاقات کردند. بنا به گفته اعضای خانواده، او بطوری جدی ضعیف شده است و از درد معده رنج می برد بطوریکه از شدت درد نمی تواند شبها بخوابد."
در این اواخر تعداد زندانیان سیاسی آذربایجانی که در اعتراض به اعمال فشارها به خود و خانواده هایشان اعتصاب غذا کرده اند افزایش یافته است.

در هفته های اخیر روزنامه نگار و فعال حقوق زبانی سعید متین پور، فعال ملی محمود فضلی، فعال کارگری شاهرخ زمانی، فعال دانشجویی آرش محمدی، هنرمند زندانی اسماعیل برزگری و دکتر تبریزی اسداله اسدی از افرادی هستند که اعتصاب غذا کرده اند.

- ترجمه از ساوالان سسی

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed