عباس لسانی در شرایط غیرانسانی نگهداری می شود

فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران

اخبار روز: پنج‌شنبه ۲ اسفند ۱٣٨۶ - ۲۱ فوريه ۲۰۰٨

بنابه گزارشات رسیده از زندان اهر آقای عباس لسانی زندانی سیاسی که پس از ماهها تحمل فشارهای جسمی و روحی در زندان اردبیل، در حدود ٣ ماه پیش او را به زندان اهر انتقال دادند . زندان اهر که یک سالنی زیر زمینی است و زندانیان از داشتن نور طبیعی محروم هستند.آقای عباس لسانی تنها زندانی سیاسی در این زندان است. ایشان در بین زندانیان عادی و خطرناک قرار داده شده که تعداد زیادی از این زندانیان مبتلا به بیماریهای واگیردار هستند. شرایط این زندان قرون وسطائی است و زندانیان از حداقل حقوق اولیه انسانی خویش برخوردار نیستند.

اخیرا به صورت غیر رسمی به او اطلاع داده اند که تا عید نوروز قصد دارند او را به زندان یزد تبعید کنند. شعبه ۱۱٣ دادگاه انقلاب تبریز طی احظاریه ای به آقای لسانی اعلام کرده که باید در تاریخ ۱۹ فروردین ۱٣٨۷ در این شعبه حاضر شود.علت احظار او، حضور بر سر مزار سردار ملی ستارخان و باقر خان است و به این دلیل قصد محاکمه و پرونده سازی علیه او را دارند.

از زمان انتقال آقای لسانی به زندان اهر به دلیل مسافت طولانی که خانواده او باید طی کند این مسئله باعث شده که یک فشار مضاعف بر این خانواده روا داشته شده است. خانواده آقای لسانی هر ۲ هفته یکبار به مدت ٣۰ دقیقه امکان ملاقات با ایشان را دارند. ملاقاتها در حضور مامورین انجام می شود.

پیگیری های حقوقی خانواده او برای پایان دادن به حکم نا عادلانه ای که بر او رواداشته شده از دادکاه انقلاب با جوابهای تهدید آمیز مواجه هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار به کار گرفتن اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران و آزادی تمامی زندانیان سیاسی است.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed