نگرانی خانواده سجاد رادمهر از سلامت فرزندشان

بازداشت دانشجوهای آذربایجانی ادامه دارد

خانواده سجاد رادمهر از ۸۵ روز پیش٬ یعنی از روزی که مأمورین وزارت اطلاعات در مقابل دانشگاه تبریز دستگیرش کردند٬ او را ندیده اند. او همچنان در خطر شکنجه جسمی قرار دارد.

طبق اطلاعاتی که شهرام رادمهر برادر این فعال دانشجویی در اختیار کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان - آسمک قرار داده است٬ با برادرش چند بار تلفنی صحبت کرده اند که آخرین آن بیش از دو هفته قبل بوده است. شهرام رادمهر می گوید: « از حرف زدنش معلوم است که وضعیت جسمی اش بسیار بد است٬ از ۲۷ تیر تا حالا او را ندیده ایم٬ در آنجا هر بلایی ممکن است بر سرش آمده باشد. »

مهندس سجاد رادمهر دانشجوی خیاوی (مشکین شهر) رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه تبریز٬ ظهر روز پنجشنبه ۲۷ تیر بعد از اتمام جلسه دفاعیه پایان نامه خود به همراه دو دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز فراز زهتاب و آیدین خواجه ای بازداشت شد. مامورین امنیتی بعد از دستگیری آنها محل سکونتشان را تفتیش کردند. همچنین داریوش حاتمی فعال دانشجویی سابق نیز همزمان با آنها دستگیر شده است.

خانواده سجاد رادمهر چند بار تهدید شده اند که از پیگیری پرونده و خبررسانی خودداری کنند. الهه رادمهر خواهر او که دانشجوی رشته شهرسازی در دانشگاه ارومیه است٬ چند بار به کمیته انضباطی دانشگاه و در چند نوبت به حراست کل احضار شد. او را تهدید کردند که در صورت نشر اخبار و یا هر گونه اقدام دیگری در مورد بازداشت برادرش با ارجاع پرونده وی به کمیته مرکزی انضباطی در تهران، حکم اخراجش صادر خواهد شد.

سجاد رادمهر عضو سابق انجمن اسلامی دانشکده فنی - مهندسی و نویسنده نشریات دانشجویی بوده است.

فراز زهتاب٬ آیدین خواجه ای و داریوش حاتمی بعد از ۷۴ روز بازداشت در یکی از بازداشتگاههای اداره اطلاعات تبریز به همراه امیر مردانی دانشجوی نقده ای دانشگاه تبریز که ۲۴ مرداد دستگیر شد٬ منصور امینیان و مقصود عهدی دو دانشجوی دیگر دانشگاه تبریز که ۳۰ ام مرداد بازداشت شدند و مجید ماکویی زاد دانشجوی دانشجوی دانشگاه مالک اشتر اصفهان که روز ده شهریور در شهر خوی بازداشت و به بازداشتگاهی در تبریز منتقل شد٬ روز هفتم مهر ماه به زندان تبریز انتقال یافته اند. اگرچه همه ایشان یک بار با خانواده خود دیدار کرده اند٬ با این حال آنها نیز همانند سجاد رادمهر هنوز محاکمه نشده و پرونده همگی در اختیار هاشم زاده بازپرس شعبه ۴ دادگاه انقلاب اسلامی تبریز و در مرحله تحقیقات است.

سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۳ ماه سپتامبر، طی بیانیه ای نگرانی خود را از احتمال شکنجه این ۸ دانشجو اعلام کرد.

به گفته شهرام رادمهر برادر سجاد و فرشاد زهتاب برادر فراز خانواده آنها برای دفاع از پرونده این دو دانشجو با وکیل صحبت کرده اند ولی دادگاه امکان دیدن پرونده برای وکیل را فراهم نکرده است. فرشاد زهتاب می گوید: « وضعیت تغییر نکرده است٬ پرونده همچنان در دست بازپرس هاشم زاده است و وکیل نمی تواند پرونده را ببیند. برادرم از روز ۲۷ تیر تا حالا بدون انجام هیچ محاکمه ای زندانی است. »

از سوی دیگر بازداشت دانشجویان از سوی نیروهای امنیتی ادامه دارد؛ احسان نجفی نسب دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک و عضو شورای مرکزی انجمن ادبی سهند روز سه شنبه ۹ مهرماه و صمد مولاقلی ۲۳ ساله، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد شبستر روز دوشنبه ۱۵ مهر دوشنبه ۱۵ مهر دستگیر گشته اند. دستور بازداشت احسان نجفی نسب را هم بازپرس هاشم زاده صادر کرده است. نجفی نسب ممکن است در رابطه با تحصن دانشجویان دانشگاه تبریز که ۶ مهرماه در اعتراض به بازداشت دانشجویان هویت طلب آذربایجانی صورت گرفت٬ بازداشت شده باشد.

پنج‌شنبه ۱٨ مهر ۱٣٨۷ - ۹ اکتبر ۲۰۰٨
علیرضا جوانبخت سخنگوی کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان-آسمک
quluncu@gmail.com

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed