آزادی موقت مهندس عبدالله عباسی جوان از زندان اوین

چهارشنبه ۷ اسفند ۱٣٨۷ - ۲۵ فوريه ۲۰۰۹

ساوالان سسی:عبدالله عباسی جوان استاد دانشگاه شهید رجایی تهران٬ و از فعالان مدنی آذربایجان پس از تحمل ۱۰۵ روز بازداشت موقت امروز چهارشنبه هفتم اسفند ۸۷ از زندان اوین آزاد شد.

آزادی این فعال اهل نقده دو روز بعد از درگذشت مادر سالخورده اش صورت گرفته است. عبدالله عباسی پدرش را نیز در در نخستین سالهای پس از انقلاب در جنگ نقده از دست داده بود.

یکی از نزدیکان عباسی جوان، با اعلام این خبر گفت که ۷۰ میلیون وثیقه برای آزادی آقای عباسی جوان به دادگاه ارائه شده است.

وی افزود : اتهام عبدالله " تبلیغ علیه نظم" عنوان شده و پرونده وی در شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب شهر ری در جریان است .

عبدالله عباسی جوان٬ روز ۲۳ آبان٬ به هنگام شرکت در مراسم یاد بود ستارخان در شهر ری دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گشته بود.

بنابر اظهار خانواده اش او تقریبا بیشتر مدت بازداشت را بدون دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده در انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت فشارهای جسمی و روحی قرار داشت. نامبرده تنها یک بار بعد از گذشت حدود ۳ ماه از تاریخ دستگیری٬ ملاقات بسیار کوتاهی با خانواده خود داشت که این امر خانواده وی به خصوص مادر سالخورده اش را در تنگنای شدید روحی و روانی قرار داده بود.

مهندس عباسی جوان سال گذشته نیز پس از دستگیری در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ به مدت ۱۳۰ روز و در بند ۲۰۹ زندان اوین تهران در بازداشت به سر برد. او بعد از آزادی٬ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به یکسال حبس با ۵ سال تعلیق محکوم گشت.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed