ممانعت از تحویل جسد مهدی قاسم زاده به خانواده اش

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱٣٨۷ - ۱ مارس ۲۰۰۹
ساوالان سسی : پس اعدام مهدی قاسم زاده از اهالی روستای اوچ تپه قوشاچای (میاندوآب) و از زندانیان اهل حق در روز شنبه دهم اسفند ۸۷ ٬ خانواده وی خبر از عدم تحویل جسد وی به خانواده می دهند.

به گزارش خبرنگار ما از ارومیه خانواده مهدی قاسم زاده روز یکشنبه ۱۰/۱۲/۸۷ جهت تحویل گرفتن جسد وی به بیمارستان امام خمینی ارومیه مراجعه نموده اند اما مسئولین بیمارستان اعلام کرده اند که وزارت اطلاعات جسد مهدی قاسم زاده را تحویل گرفته و نمایندگان پزشکی قانونی از تحویل جسد به خانواده متوفی امتناع می نمایند.

همچنین بر اساس اخبار منتشره سهند علي محمدي ، بخشعلي محمدي، عباداله قاسم زاده که از مورخه ۲۷ آبان ۸۷ به زندان یزد تبعید شده اند در اعتراض به اجرای حکم اعدام مهدی قاسم زاده دست به اعتصاب زده اند.

مهدی قاسم زاده ٬ سهند علي محمدي ، بخشعلي محمدي، عباداله قاسم زاده و یونس آقایان از پیروان فرقه آتش بیگی و از اهالی روستای "اوچ تپه" (میاندوآب) هستند. این افراد در پی درگیریهای مسلحانه مهرماه ۱۳۸۳ بین نیروی انتظامی و جمعی از پیروان این فرقه در میاندوآب دستگیر شده و بعد از محاکمه به اعدام محکوم شدند که بعد از اعتراض به حکم صادره در دادگاه تجدید نظر حکم اعدام سهند علي محمدي ، بخشعلي محمدي و عباداله قاسم زاده به ۱۳ سال حبس و تبعید به زندان یزد کاهش یافت اما حکم اعدام مهدی قاسم زاده و یونس آقایان در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

همزمان با اعدام زندانیان اهل حق آذربایجانی و فشار بر آنها ٬ فعالین حقوق بشر در آذربایجان از احتمال اعدام یونس آقایان دیگر زندانی اهل حق در زندان ارومیه در روز های آینده ابراز نگرانی می نمایند.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed