شرکت فاخته زمانی فعال حقوق بشر آذربایجانی و دبیر آداپ در اجلاس ضد نژادپرستی سازمان ملل

شنبه ۲۹ فروردين ۱٣٨٨ - ۱٨ آوريل ۲۰۰۹

ساوالان سسی : فاخته زمانی فعال حقوق بشر آذربایجانی و دبیر انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران( آداپ) با حضور در اجلاس ضد نژادپرستی سازمان ملل به سخنرانی خواهد پرداخت.

خانم زمانی قرار است در سخنرانی خود به موضوع نژاد پرستی اعمال شده بر علیه آذربایجانی ها در ایران بپردازد.

در مراسم افتتاحیه اجلاس ژنو سران و نمایندگان دولتهای مختلف از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران و سازمانهای غیر دولتی مدافع حقوق بشر از سراسر جهان حضور خواهند داشت.

در آغاز این مراسم ویدئو کلیپی به نمایش درخواهد آمد که خانم زمانی گفته است : "من یک آذربایجانی ازایران هستم که از بدو تولد در معرض تبعیض نژادی قرار گرفته ام".

کنفرانس ضدنژادپرستی سازمان ملل با سازماندهی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ آوریل در ژنو سوییس برگزار خواهد شود.

کنفرانس پیشین در سال ۲۰۰۱ در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد و اکنون قرار است کنفرانس ژنو، با شعار" اتحاد بر علیه نژادپرستی و احترام و عدالت برای همه "تحقق مصوبات غیرمتعهدانه‌ی دوربان را علیه نژادپرستی مورد بررسی قرار دهد.

در کنفرانس دوربان، کشورهای عضو سازمان ملل توافق کردند که از اعتلای موقعیت اجتماعی و شغلی اقلیت‌ها پشتیبانی کنند. افزون بر آن، این توافق به عمل آمد که پیکار علیه نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی در رسانه‌ها منظم‌تر شود.

سازمان ملل متحد علاوه از نشست اصلی، مراسمات و کنفرانسهای مختلفی را در رابطه با مسئله نژاد پرستی در قالب این اجلاس برگزار کرده است که شرکت کنندگان با بیان تجربیات شخصی خود از مسئله نژادپرستی به ابراز نظر در خصوص چگونگی پیگیری اهداف نشست دوربان و راههای عملی مقابله با پدیده نژاد پرستی خواهند پرداخت.

خانم زمانی در یکی از کنفرانسها با عنوان صداها(Voices) با ارائه تجربه شخصی خود از نژادپرستی اعمال شده برعلیه آذربایجانیها در ایران به سوالات مدعوین سازمان ملل اعم از نمایندگان دولتها و نمایندگان سازمانهای غیر دولتی شرکت کننده در اجلاس ژنو پاسخ خواهد داد.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed