کمپین امضای آداپ برای آزادی سعید متین پور و دیگر زندانیان سیاسی آذربایجانی در ونکوور کانادا

يکشنبه ٣۱ شهريور ۱٣۹۲ - ۲۲ سپتامبر ۲۰۱٣
ساوالان سسی:  به مناسبت سالروز تولد سعید متین پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی دربند، انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ) کمپین امضایی را در مقابل موزه هنر/آرت گالری شهر ونکوور کانادا، برگزار کرد.
این کمپین که با هدف گرامی داشتن یاد این فعال مدنی  تشکیل شده بود از ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر روز شنبه  ٣۰ شهریور ۱٣۹۲ (۲۱ سپتامبر ۲۰۱٣) در مرکز شهر ونکوور ادامه داشت و صدها شهروند کانادایی کارت پستالهای سازمان عفو بین الملل برای آزادی فوری سعید متین پور را امضا کردند.
شرکت کنندگان در کمپین با امضای کارت پستال از حکومت ایران خواستند تا سعید متین پور، این زندانی عقیده و وجدان را که به خاطر فعالیت های صلح آمیزاش در راستای حقوق زبانی ترکهای آذربایجانی زندانی شده است را سریعا آزاد کنند.
در این مراسم همچنان پتیشنی با خواست آزادی برای لطیف حسنی، آیت مهرعلی بیگلو، محمود فضلی، شهرام رادمهر و بهبود قلیزاده پنج فعال مدنی آذربایجانی تشکیل شده بود که هر کدام به نه سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می برند
این مراسم توسط انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران و با همکاری سازمان عفو بین الملل برگزار شد.

سعید متین پور، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار ترک می باشد که به هشت سال زندان محکوم شده و برای بیش از پنج سال بدون برخورداری از حق مرخصی در زندان اوین تهران بسر می برد. سازمانهای بین المللی حقوق بشری از جمله عفو بین الملل، گزارشگران بدون مرز، کمیته بین المللی مدافع روزنامه نگاران، فرانت لاین، و انجمن جهانی قلم متین پور را زندانی عقیده و وجدان نامیده و بارها از حکومت ایران خواستار آزادی بی قید و شرط وی شدند.




















 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed