آزادی یک فعال آذربایجانی از زندان سراب

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱٣٨۶ - ٣۰ ژانويه ۲۰۰٨

ساوالان سسی : بنا به گزارشات رسیده به " ساوالان سسی" علی شادی کرمجوان از فعالان سیاسی با سابقه در تبریز که بعد از حبس در تاریخ ۲۶ شهریورماه امسال در زندان شهرستان سراب به سر می برد٬ با اتمام دوره حبس خود دیروز سه شنبه ۹ بهمن ۱٣٨۶ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی ۳۸ ساله خردادماه سال گذشته در جریان اعتراضات گسترده ترکهای آذربایجان به چاپ کاریکاتوری در روزنامه دولتی ایران، توسط اداره اطلاعات شهر سراب دستگیر و پس از تحمل دو ماه حبس در زندان سراب با قرار وثیقه آزاد شده بود. شادی بعد از آزادی به اتهام تبلیغ علیه نظام و پخش کتابهای ترکی در دادگاه انقلاب سراب محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود٬ که در دادگاه تجدید نظر به شش ماه تقلیل یافت.

وی در روز یک خرداد امسال و در جریان تظاهرات به مناسبت سالگرد اعتراضات ۱۳۸۵ نیز دستگیر و پس از تحمل ۲۶ روز حبس با قرار وثیقه آزاد گشته بود. که در این پرونده از طرف دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به جرم شرکت در اعتراضات خردادماه ۱۳۸۶ در تبریز به سه ماه و یک روز حبس و پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است.

علی شادی همچنین در مراسم سالانه قلعه بابک سال ۱۳۸۴ که روزهای نهم و دهم تیرماه برگزار گشت دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده بود.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed