عباس لسانی در معرض انتقال قریب الوقوع به زندان یزد

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱٣٨۶ - ۱۱ فوريه ۲۰۰٨

ساوالان سسی: بنابه گزارشات رسیده از زندان اهر عباس لساني، فعال مدني، و زندانی سیاسی آذربایحانی، در معرض انتقال قریب الوقوع و تبعید به زندان یزد قرار دارند.

خانم رقیه محمد علیزاده همسر آقای لسانی در تماس با خبرنگار "ساوالان سسی" با اعلام این خبر گفت :

امروزعباس از زندان اهر تماس گرفت و گفت: مسئولان زندان می خواهند مرا به زندان یزد انتقال دهند و حالا منتظر آمدن ماموران بدرقه هستند.

خانم محمد علیزاده با ابراز نگرانی شدید از وضعیت پیش آمده افزود: انتقال ایشان به یزد اقدامی کاملا" غیر قانونی می باشد و چنین حکمی در پرونده او قید نشده است.به گفته وی ،همسرشان در وضعیت ناگواری بسر می برند و شرایط بسیار بدی بر این فعال حرکت ملی آذربایجان تحمیل می شود.

آقای عباس لساني، در سال گذشته خورشیدی به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم اردبیل در پی اعتراضات خرداد ماه ۸۵ بازداشت و در یک دادگاه غیر علنی به اتهام تخریب اموال عمومی و دولتی به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. قرار بود حكم 50 ضربه شلاق لسانی روز یکشنبه نهم دی ماه اجرا شود که در پی مخالفت او اجرا نشد.

خاطر نشان میشود این فعال مدنی آذربایجانی از دهم دی سال جاری در رابطه با پرونده انتشار تقویم ترکی در سال ۸۲ و حضور در قلعه بابک در سال ۸۴ که از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانشرقی٬به یکسال حبس تعزیری محکوم شد بود جهت گذراندن دوران محکومیت از زندان اردبیل به زندان اهر منتقل شده است.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed