تایید خبر کشته شدن یک جوان آذربایجانی

خبر کشته شدن یک نوجوان تبریزی توسط وزارت اطلاعات بعد از دو سال تایید شد

اخبار روز- يکشنبه ۲۱ بهمن ۱٣٨۶ - ۱۰ فوريه ۲۰۰٨

بنا به متن ترکی خبری که به نقل از وبلاگ تورکی یئنی خبر در سایت اویرنجی منتشر گردید، ستار سلیمی دانش آموز نوجوان تبریزی دو سال پیش تحت شکنجه مامورین وزارت اطلاعات در تبریز کشته شده است.

ستار سلیمی دانش آموز نوجوان تبریزی متولد ۱٣۶۷ که در هنرستان اکبریه تبریز واقع در محله سامان میدانی تحصیل می نمود، دو سال پیش در قیام سراسری یکم خرداد ۱٣٨۵ برعلیه کاریکاتور توهین آمیز روزنامه دولتی ایران و اعتراض به سیاستهای تبعیض نژادی و زبانی شرکت می کند. بعد از اتمام تظاهرات خانواده وی که در محله فقیر نشین میسیر قهوه سی تبریز زندگی می کنند، منتظر برگشت ستار به خانه می مانند. اما ستار به خانه بر نمی گردد. خانواده ایشان به قصد پیدا کردن فرزندشان به دادگستری تبریز مراجعه می کنند. مقامات قضائی تبریز اعتراف می کنند که ستار سلیمی در تظاهرات تبریز دستگیر شده است. پرونده ایشان مراحل قانونی خود را می گذراند و بزودی آزاد خواهد گردید.

پس از دو ماه انتظار ماموران وزارت اطلاعات پیکر بی جان ستار سلیمی را تحویل خانواده شان می دهند و خانواده وی را شدیدا تهدید می کنند که از رسانه ای شدن خبر پرهیز کنند. تحت فشار شدید وزارت اطلاعات، به خانواده ستار سلیمی اجازه برگزاری مراسم ترحیم در مسجد محل داده نمی شود و خانواده وی مجبور می شود مراسمی کوچک در خانه محقر خود برگزار کنند. شایان ذکر است که ستار سلیمی بسیار علاقمند به یادگیری زبان مادری خویش بوده است و در کلاسهای زبان ترکی که بصورت خودجوش در تبریز برگزار می شد شرکت می نموده است.

دوستان هم مدرسه ای ستار در پایین عکس ستار به ترکی چنین نوشته اند: ستار روحون شاد اولسون.

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed