تهران- خبرگزاري كار ايران
نماينده تبريز در مجلس هفتم به نقل از خانواده «عباس لساني» خبر داد كه وضعيت جسماني اين بازداشتشده حوادث اخير آذربايجان وخيم شده است.
اكبر اعلمي با اعلام اين مطلب به خبرنگار "ايلنا"، گفت: خانواده و نزديكان عباس لساني, از دستاندركاران مطبوعاتي اردبيل كه در ناآراميهاي اخير ناشي از مندرجات روزنامه ايران در اين شهرستان بازداشت و هماكنون دوران محكوميت خود را در زندان اردبيل به سر ميبرد, اظهار ميدارند كه نامبرده در اعتراض به برخي از رفتارهاي تبعيضآميز دست به اعتصاب غذا زده و وضعيت جسماني او وخيم است. وي افزود: ظاهراً اعتراض وي به دليل برخوردهاي دوگانه و سليقهاي با بخشنامه رييس قوه قضاييه و مفاده ماده 216 آييننامه سازمان زندانها است. به موجب بخشنامه مذكور در ماده 216 آييننامه، شوراي طبقهبندي زندان پس از گذشت حداقل دو ماه محكوميت زنداني، ميتواند در ماه پنج روز مرخصي به زنداني اعطا كند در حالي كه بنا به اظهارات وكيل لساني، وي مشمول اين تسهيلات نشده است. اعلمي گفت: تجربه نشان ميدهد كه تداوم چنين روندي به هيچ وجه به نفع كشور نيست لذا با توجه به پيگيريهاي به عملآمده جهت آزادي بازداشتشدگان و زندانيان مربوط به حوادث اخير آذربايجان كه همواره با همكاري و مساعدت آيتالله شاهرودي همراه بوده و دستور لازم را در اين زمينه صادر كردهاند, كماكان انتظار ميرود كه مقرر كنند باقيمانده افراد از جمله عباس لساني كه به اتهام شركت در ناآراميهاي اخير همچنان در زندان به سر ميبرند, در اسرع وقت آزاد و به دامان خانواده خود بازگردند. وي تاكيد كرد كه رسيدگي عاجل به وضعيت لساني ضروري است.