حمله به زندانیان اوین، انتقال سعید متین پور به سلول انفرادی

علیرضا قولونجو– بخش آذربایجانی صدای آمریکا

به گزارش گروههای حقوق بشری، صبح امروز
۲۸ فروردین زندانیان بند ٣٥٠ زندان اوین معروض به حمله ماموران امنیتی ایران و نزدیک به صد نیروی یگان ویژه شده اند.

سازمان عفو بین الملل از زخمی شدن بسیاری از زندانیان، همچنین از انتقال ٣۲ زندانی، از جمله سعید متین پور روزنامه نگار زندانی ترک به سلول انفرادی خبر می دهد.

" صبح روز ۲۸ فروردین نیروهای امنیتی بهمراه نزدیک به صد تن از نیروهای یگان وِیژه، به احتمال بازرسی به بند ٣٥٠ زندان اوین حمله کردند. بعدا" چه اتفاقی افتاده معلوم نیست، ولی بر اساس خبرها، در میان بعضی از زندانیان و نیروهای یگان ویژه تنش ایجاد شده است". امروز در بیانیه منتشر شده خود سازمان عفو بین الملل از انتقال ٤ نفر به بیمارستان و از زخمی شدن ٣٠ زندانی گزارش داده است.

این سازمان بین المللی بعد از "گزارش عصیان" به بیم خود از در ریسک بودن جان زندانیان ابراز داشته است.

بعد از حمله صورت گرفته؛ ٣۲ زندانی از جمله، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر سعید متین پور، وکیل عبدالفتاح سلطانی، محمد امین هاده ای، فعال سیاسی بهروز عرب گل و هوتن دولتی و فعال کارگری بهمن ابراهیم زاده به سلول های انفرادی در بند ٣٤٠ انتقال یافته اند.

فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران، نویسنده، روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر سعید متین پور بارها بازداشت شده و بعد از بازجوییهای طولانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات ایران به ٨ سال زندان محکوم شده است. او هم اکنون بیش از ٥ سال است که در زندان اوین تهران نگهداری می شود. سازمان عفو بین الملل، گزارشگران بدون مرز و کمیته دفاع از روزنامه نگاران این روزنامه نگار زندانی ترک را زندانی وجدان اعلام کرده و خواهان آزادی بی قید و شرط وی شدند. در این راستا در کشورهای مختلف کمپینهایی با خواست آزادی سعید متین پور برگزار می شود.

- ترجمه از ساوالان سسی

 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed