کمپین جمع آوری امضا برای آزادی سعید متین پور در شهر هایدلبرگ آلمان

چهارشنبه ۱٣ دی ۱٣۹۱ - ۲ ژانويه ۲۰۱٣

آداپ: سازمان عفو بین الملل آلمان با همکاری نماینده انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران(آداپ) در شهر هایدلبرگ آلمان کمپین جمع آوری امضا برای دفاع از زندانی سیاسی آذربایجانی سعید متین پور برگزار کرد.

در این کمپین که در روزهای یکم، هشتم، نهم و شانزدهم دسامبر ۲۰۱۲ و در کلیسای صلح شهر برگزار شد، فعالان حقوق بشر به تشريح موارد نقض حقوق بشر و فشارهايى که بر زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران از جمله سعید متین پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر وارد می شود پرداختند.

سعید ساعد عضو آداپ و از برگزار کنندگان این کمپین امضا در مصاحبه ای با خبرنگار ما می گوید : «ما چند سالی است که در آلمان تلاش می کنیم تا از هر امکانی برای جلب توجه و حمایت های مرمی به کیس سعید متین پور استفاده کنیم و کمپین خود را تا آزادی این زندانی عقیده ادامه خواهیم داد».

پیش از این نیز در ماه گذشته کمپین مشابهی از سوی سازمان عفو بین الملل و با همکاری انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ابران(آداپ) برای آزادی سعید متین پور در شهر ونکور کانادا برگزار شده بود.

سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی است که پس از ۹ ماه شکنجه در زندان اوین تهران به هشت سال حبس تعزیری محکوم گردید. این روزنامه نگار آذربایجانی از ۲۰ تیر ۸۸ بازداشت و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۸ ساله در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران است.

گروههای بین المللی حقوق بشری از جمله سازمان عفوبین الملل بر این باورند که متین پور صرفا در رابطه با فعالیتهایش در عرصه روزنامه نگاری و دفاع از حقوق بشر آذربایجانیها در ایران بازداشت شده و یک زندانی عقیده می باشد که باید بدون هر گونه قید و شرطی آزاد شود.










 
Free counter and web stats Savalansei Posts Feed